Connect with us

Hi, what are you looking for?

Showbiz

Ζωή Λάσκαρη: Η μοιραία γυναίκα του ελληνικού κινηματογράφου και η εμφάνισή της που προκάλεσε αίσθηση

Η σταρ του ελληνικού κινηματογράφου, Ζωή Λάσκαρη (Κουρούκλη), γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη τον Δεκέμβριο του 1942. Στη μεγάλη οθόνη πρωτοεμφανίστηκε το 1961, ενώ το ντεμπούτο της στο θεατρικό σανίδι το έκανε το 1966. Η εικόνα της, όπως διαμορφώθηκε μέσα από τις ταινίες της, ήταν αυτή της μοιραίας και δυναμικής γυναίκας που αποτελούσε το αντικείμενο του πόθου πολλών αντρών. Έφυγε από την ζωή τον Αύγουστο του 2017, βυθίζοντας στην θλίψη την οικογένειά της και τον καλλιτεχνικό κόσμο.

Η Ζωή Λάσκαρη σπούδασε υποκριτική στη Σχολή του Πέλου Κατσέλη. Το 1959 στέφθηκε Σταρ Ελλάς στα καλλιστεία που διοργανώθηκαν από την εφημερίδα “Απογευματινή’.

Έκανε την πρώτη της θεατρική εμφάνιση το 1966 στην Κύπρο με το έργο “Μιας πεντάρας νιάτα”. Στις θεατρικές σκηνές της Αθήνας πρωτοεμφανίστηκε το 1970 με το μιούζικαλ “Μαριχουάνα στοπ”.

Στη συνέχεια έπαιξε σε παραστάσεις με μεγάλο ρεπερτόριο ρόλων: “Ξυπόλητη στο πάρκο” (1977), “Η κυρία του Μαξίμ” (1979), “Φρύνη η εταίρα” (1980), “Οι άντρες προτιμούν τις ξανθές” (1983), “Μις Πέπσι” (1984), “Καινούργια σελίδα” (1990), “Ορφέας στον Άδη” (1994), “Τρωάδες” (1996) κ.α.

Έκανε ντεμπούτο στον κινηματογράφο το 1961 με την ταινία “Ο κατήφορος” σε πρωταγωνιστικό ρόλο δίπλα στον Νίκο Κούρκουλο. Συμμετείχε σε 25 περίπου ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου.

Έπαιξε με επιτυχία τόσο δραματικούς όσο και κωμικούς ρόλους: “Ο ατσίδας”, “Νόμος 4000”, “Μερικοί το προτιμούν κρύο”, “Ιστορία μιάς ζωής”, “Ένα κορίτσι για δύο”, “Δάκρυα για την Ηλέκτρα”, “Οι θαλασσιές οι χάντρες”, “Αιχμάλωτοι του μίσους”, “Μιά κυρία στα μπουζούκια” κ.α.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 η Ζωή Λάσκαρη, μαζί με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την Τζένη Καρέζη, θεωρούνται οι μεγαλύτερες ντίβες και πιο εμπορικές σταρ στην Ελλάδα. Η Λάσκαρη έχει διαμορφώσει με τους ρόλους της την περσόνα της δυναμικής αλλά και μοιραίας γυναίκας, ενώ παράλληλα γίνεται το νούμερο ένα sex symbol της εποχής της.

Το 1970 στα γυρίσματα του μιούζικαλ “Μαριχουάνα στοπ” του Γιάννη Δαλιανίδη η Ζωή Λάσκαρη με τον Τόλη Βοσκόπουλο ερωτεύθηκαν κι έζησαν έναν θυελλώδη έρωτα. Το 1973 επιστρέφοντας από μια τουρνέ στην Αμερική η Ζωή Λάσκαρη αποφάσισε να βάλει τέλος στην σχέση τους, κάτι που στοίχισε πολύ στον Τόλη Βοσκόπουλο. Τα επόμενα χρόνια πάντως οι δυό τους παρέμειναν καλοί φίλοι.

Η Ζωή Λάσκαρη έκανε δύο γάμους. Τον πρώτο με τον Πέτρο Κουτουμάνο, με τον οποίο απέκτησαν μια κόρη, τη Μάρθα Κουτουμάνου.

Τον δεύτερο με τον Αλέξανδρο Λυκουρέζο, με τον οποίο απέκτησαν μια κόρη, την Μαρία Έλενα Λυκουρέζου.

Η Ζωή Λάσκαρη πέταξε για την γειτονιά των αγγέλων την ώρα που κοιμόταν στις 18 Αυγούστου του 2017.

Η εμφάνιση της Λάσκαρη στις Κάννες που άφησε εποχή 

Η ταινία «Οι θαλασσιές οι χάντρες» του 1967, με πρωταγωνιστές τους Κώστα Βουτσά, Φαίδωνα Γεωργίτση, Ζωή Λάσκαρη, Μάρθα Καραγιάννη και άλλους, έκανε τεράστια επιτυχία στην Ελλάδα και η Φίνος Φίλμ έστειλε την ταινία στις Κάννες.

Η εμφάνιση της Ζωής Λάσκαρη προκαλεί ιδιαίτερη αίσθηση, καθώς εμφανίζεται με ένα πολύ αποκαλυπτικό διχτυωτό φόρεμα. Οι Γάλλοι βέβαια ήταν συνηθισμένοι σε τέτοιες παρουσίες , αλλά στην συντηρητική Ελλάδα της δεκαετίας του ΄60 προκλήθηκε σκάνδαλο.

Κάποιοι έγραψαν για «άστοχη κίνηση», που δεν τιμά την ηθοποιό και επιτέθηκαν σε όσους την συμβούλεψαν να ξεχάσει τα «χειμερινά» της ρούχα στην Αθήνα.

Φυσικά υπήρξαν και θετικές κριτικές για το ερωτικό ταμπεραμέντο της, ενώ δεν έλειψαν τα σχόλια για τα βλέμματα των φωτορεπόρτερ. Άλλοι την κοιτούσαν εντυπωσιασμένοι και άλλοι γελούσαν αμήχανα.

Η ταινία μετείχε στο Φεστιβάλ αλλά όχι στο διαγωνιστικό σκέλος. Οι διάλογοι ήταν ντουμπλαρισμένοι στα γαλλικά. Ήταν μια πάγια τακτική της εποχής για όλες τις ξένες ταινίες, που δεν «μιλούσαν» τις διεθνείς γλώσσες. Έτσι, οι Γάλλοι δεν άκουσαν ποτέ την αληθινή φωνή της Ζωής Λάσκαρη στη μεγάλη οθόνη.

Το βιντεοληπτικό υλικό προέρχεται από το κανάλι στο YouTube “Χρώμα στο ασπρόμαυρο”.

https://youtu.be/oJvxxLlSmus

Δείτε επίσης

MediaNews

Ποια τεχνικά προβλήματα έχουν προκύψει;

Reality

Αυτή αποτελεί και την 5η κατά σειρά αποβολή στο ριάλιτι επιβίωσης

Τηλεόραση

Για τη μεσημεριανή ζώνη καθημερινά ή την πρωινή του Σαββατοκύριακου