«Social µπάχαλο» του Νίκου Μουρατίδη

Έπεσε το Facebook

Αυτό κι αν ήταν social μπάχαλο με όλη τη σημασία της λέξεως. Τη Δευτέρα που μας πέρασε, το απογευματάκι, που οι περισσότεροι από μας μπαίνουμε για να χαζολογήσουμε στα social media μας και κυρίως στο Facebook, διαπιστώσαμε πως δεν λειτουργούσε. Το Instagram δεν λειτουργούσε. Το WhatsApp δεν λειτουργούσε.

Προσπαθώντας να μπούμε, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με το μήνυμα: «Δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτόν τον ιστότοπο» και κάπου εκεί ξεκίνησε το χάος! Πανικός, σου λέω… Άρχισαν τα τηλέφωνα και η έρευνα, για να μάθουμε τι συμβαίνει, γιατί τα σενάρια περί χακαρίσματος έδιναν και έπαιρναν – όλοι μιλούσαν για κυβερνοεπίθεση! Αμ δε!

Το blackout προήλθε από δικό τους σφάλμα, σε μια προσπάθεια να αλλάξουν πάλι κάποιες ρυθμίσεις τους. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στην εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ είπαν πως το blackout προκλήθηκε από εσωτερικό λάθος στη διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης προς τα συστήματά της. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στο Facebook είπαν πως το πρόβλημα ήταν τόσο εκτεταμένο και σοβαρό, ώστε εκατοντάδες εργαζόμενοι στα κεντρικά γραφεία του ομίλου δεν είχαν πρόσβαση καν στα γραφεία τους, καθώς τα ηλεκτρονικά πάσα για την είσοδό τους στο κτίριο δεν αναγνωρίζονταν. Μπάχαλο, σου λέω, κούκλα μου!

«Κλειδώθηκαν» έξω από το κτίριο οι εργαζόμενοι, έπεσε πανικός στους χρήστες, έπεσε και η μετοχή τους στο χρηματιστήριο… Ξέρεις τι είναι να μείνεις 6-7 ώρες χωρίς Facebook, Instagram και WhatsApp; Σου κόβονται οι δίοδοι επικοινωνίας. Θα έπρεπε να επικοινωνήσουμε και να κουβεντιάσουμε πρόσωπο με πρόσωπο. Αλλά δεν μπορούμε πια… Εχουμε ξεχάσει πώς γίνεται.

Το Facebook και όλα τα υπόλοιπα social media μας εκμεταλλεύονται, μας «φιλτράρουν», μας περιορίζουν, θέτουν προς πώληση ιδιωτικές και προσωπικές πληροφορίες μας (πάνω από 1,5 δισεκατομμυρίων χρηστών), προκαλούν βλάβες στην ψυχική υγεία των εφήβων… αλλά όλοι μας έχουμε γίνει πια junkies.

Μετά το κρασάρισμα, άπαντες στράφηκαν στο… μοναδικό μέσο το οποίο λειτουργούσε και δεν ήταν άλλο από το Twitter! Ο μεγάλος θριαμβευτής! Γεια κυριολεκτικά σε όλους, έγραψαν οι άνθρωποι της εταιρείας και… με τρεις λέξεις «πετσόκοψαν» όλους τους αντιπάλους τους