Connect with us

Hi, what are you looking for?

MediaNews

Ο Καραμήτσος γράφει για την «κομματικοποίηση» των media

Να ξεκινήσουμε από μια βασική αρχή η οποία δεν έχει διαψευστεί ποτέ όσα χρόνια κι αν κοιτάξει κανείς πίσω.Ποτέ, κανένα Μέσο δεν έπιασε, δεν έζησε, δεν μεγάλωσε και δεν λειτούργησε καλά στην ελεύθερη αγορά με… εντολή πρωθυπουργού.

 

Δηλαδή, ποτέ δεν έπιασε όταν δημιουργήθηκε κατόπιν συμφωνίας επιχειρηματιών και εκτελεστικής εξουσίας για να στηρίξει μια κυβέρνηση. «Λεφτά υπήρχαν» και θα υπάρχουν πάντα πρόθυμα να συνδράμουν στον έλεγχο ή στη δημιουργία ΜΜΕ κατ’ εντολήν πρωθυπουργού, αλλά αυτό δεν έφτασε και δεν θα είναι ποτέ αρκετό ως μόνη και βασική αναγκαία προϋπόθεση επιτυχίας ενός Μέσου.

Προσπάθειες σαν αυτές που είδαμε επί ΣΥΡΙΖΑ, για να μην τους αδικούμε κιόλας, έγιναν και παλιότερα από άλλους: από ερασιτεχνικές μέχρι πολύ πιο σοβαρές και κοστοβόρες. 

Ο αείμνηστος Ανδρέας Παπανδρέου, για παράδειγμα, στην αρχή πειραματίστηκε με έναν άσημο εκδότη από τον Βόλο, που του έδωσε ένα δάνειο από την Εθνική Τράπεζα για να φτιάξει εφημερίδα, στη συνέχεια προώθησε έναν κανονικό απατεώνα, τον Κοσκωτά, για να κάνει media, και κατέληξε στα θηρία της επιχειρηματικότητας της εποχής που άνοιξαν «μια απ’ όλα»: εφημερίδα, ραδιόφωνο και στο τέλος κανάλι, όμως χωρίς αποτέλεσμα.

Κάποια στιγμή βαρέθηκαν να πληρώνουν και τα έκλεισαν, όπως ακριβώς κάνει τώρα ο Ιβάν (το μέγεθος του Δ. Μάρη δεν χρήζει ιδιαίτερης αναφοράς) και δικαίως γιατί τα άνοιξε για να εξυπηρετήσει τον κ. Τσίπρα.

Μετά τον Ανδρέα το ίδιο επιχείρησε και η κυβέρνηση Καραμανλή με παρόμοιο τρόπο: έβαζε δηλαδή τον κρατικό (τότε) ΟΠΑΠ να δίνει σε μια φιλοκυβερνητική εφημερίδα με κυκλοφορία 3.000 φύλλα περί τα 3,5 εκατ. ευρώ ετησίως, όταν το «ΘΕΜΑ», με την κυκλοφορία του να αγγίζει τα 270.000 φύλλα, έπαιρνε διαφήμιση από την ίδια πηγή σχεδόν 200.000 ευρώ. Πού κατέληξε το κόλπο με την κρατική διαφήμιση; Μα πουθενά απολύτως! Καμία «κυβέρνηση Καραμανλή» δεν διεσώθη όταν ήρθε η ώρα της.

Μάθημα λοιπόν πρώτο και βασικό τόσο για έναν παθόντα, όπως ο κ. Τσίπρας, όσο και για έναν δοκιμαζόμενο στη βάσανο της πρωθυπουργίας, όπως ο κ. Μητσοτάκης, αν και ο δεύτερος έχει άλλη εμπειρία γιατί… είδε και γνώρισε πολλά για τα ΜΜΕ μέσα από την οικογένειά του.

«Πάρ’ το αλλιώς» από την αρχή: δεν υπάρχουν καλά και φιλικά media και κακά και εχθρικά, απλά υπάρχουν τα media, μιλάμε για τα κανονικά media. Αν, λοιπόν, το Μέσο Ενημέρωσης αξίζει και μετράει, απλά το σέβεσαι και κοιτάς να το «κουμαντάρεις» με την καλή έννοια. «Μα καλά, υπάρχει καλή έννοια», θα αναρωτηθεί ο αναγνώστης, «στο “κουμαντάρω” ή, έστω πιο κομψά, “διαχειρίζομαι”;». Η απάντηση είναι ναι, μάλιστα, βεβαίως. Ολα μαζί για να μην κάνετε λάθος.

Γιατί αν, για παράδειγμα, οι υπουργοί μιας κυβέρνησης βομβαρδίζουν με ειδήσεις μια αντιπολιτευόμενη εφημερίδα και δείχνουν ότι σέβονται τη δουλειά των δημοσιογράφων της και επίσης αν φέρονται από στοιχειωδώς φιλικά έως ουδέτερα στην ιδιοκτησία της, τότε στο τέλος θα καταφέρουν να έχουν μια ευπρεπή και δίκαιη αντιμετώπιση.

 

 

Δείτε επίσης

MediaNews

Ποια τεχνικά προβλήματα έχουν προκύψει;

Reality

Αυτή αποτελεί και την 5η κατά σειρά αποβολή στο ριάλιτι επιβίωσης

Τηλεόραση

Για τη μεσημεριανή ζώνη καθημερινά ή την πρωινή του Σαββατοκύριακου