Connect with us

Hi, what are you looking for?

Marketing

Forecomm_s: Μείωση προσδοκιών λόγω εκλογών

Συγκρατημένη μεν αισιοδοξία αλλά και επιφυλακτικότητα, που όπως φαίνεται σχετίζεται με το προεκλοφικό σκηνικό στην πολιτική σκηνή εκφράζουν διαφημιστές, διαφημιζόμενοι και στελέχη στο πιο πρόσφατο 8ο κύμα της έρευνας Forecomm_s, (Απρίλιος του 2019). Στην έρευνα, την οποία πραγματοποιεί σταθερά η Abacus Research για λογαριασμό της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ) για άλλη μια φορά διαφημιστές και διαφημιζόμενοι παρουσιάζονται να συμφωνούν σε αρκετές θέσεις και εκτιμήσεις αλλά παράλληλα να καταγράφουν και διαφωνίες.

Αναλυτικότερα, από την έρευνα προκύπτει πως για τους διαφημιζόμενους η αναμονή πολιτικών εξελίξεων το 2019 φαίνεται να έχει αρνητική επίδραση στο επιχειρηματικό κλίμα: Σε επίπεδο επιχείρησης μετριάζονται σημαντικά οι θετικές προσδοκίες, ενώ σε επίπεδο κλάδου περνάνε σε αρνητικό.

Οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι εκτιμούν ότι η ζήτηση για τα προϊόντα τους αυξάνεται και θα συνεχίσει να αυξάνεται (+21). Σε επίπεδο απασχόλησης οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι εξακολουθούν να διατυπώνουν την ανάγκη τους για νέους εργαζόμενους (+21). Οι δειλές προσδοκίες για ανάκαμψη των τιμών που εκφράστηκαν στην αρχή του 2018, επανέρχονται στην αρχή του 2019 (+7). Συνολικά, το επιχειρηματικό περιβάλλον επανέρχεται σε σχετική αβεβαιότητα όσον αφορά την ζήτηση των παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών.

Από την άλλη, τα στελέχη της αγοράς (διαφημιζόμενοι) ξεκινούν το 2019 με επιφυλακτικά θετικές εκτιμήσεις (+12) για τους προϋπολογισμούς που αφορούν ενέργειες marketing. Σε επίπεδο δε δράσεων το πρώτο 3μηνο του 2019 οι on­line ενέργειες είτε ως άμεση επικοινωνία (on line paid media) είτε ως αξιοποίηση πλατφορμών και εφαρμογών συνεχίζουν να απορροφούν το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της πρόθεσης για επένδυση εκ μέρους των στελεχών της αγοράς (+37).

Αξίζει, μάλιστα, να σηεμειωθεί πως οι on line ενέργειες συνεχίζουν για 10ο συνεχόμενο 3μηνο να κινούνται αυξητικά, είτε ως paid media (web, display ads, social media ads, banners, pop ups, Google: +37), είτε ως επένδυση σε άλλες πλατφόρμες (SEO, social media, content market­ing, apps, websites: +37): Οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι δηλώνουν ότι διοχετεύουν περισσότερα κονδύλια σε αυτά κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις άλλες ενέργειες marketing.

Από την άλλη μειωμένο εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα off line media (-6) και τις ενέργειες direct marketing(-5) ενώ περίπου σταθερές (+2) παραμένουν οι άλλες ενέργειες (προώθηση, PR και έρευνα αγοράς) . Ειδικά για τα offline media θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως συνεχίζουν να μη συγκινούν τους διαφημιζόμενους που εκφράζουν μειωμένη πρόθεση επένδυσης (-6) για τρίτο συνεχόμενο 3μηνο.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες ενέργειες, η διάθεση των διαφημιζόμενων για επένδυση σε ενέργειες Direct Marketing παραμένει ελαφρά αρνητική (-5) για πέμπτο συνεχόμενο 3μηνο. Οι προωθητικές ενέργειες είναι η μόνη από τις παραδοσιακές ενέργειες marketing που καταγράφει σταθερά θετική τάση περαιτέρω επένδυσης σύμφωνα με τους διαφημιζόμενους Κατά το 1ο 3μηνο του 2019 η τάση αυτή κινείται σε οριακά επίπεδα (+2), παρόμοια επίπεδα με αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2018 (+4). Τέλος οι διαφημιζόμενοι δεν «βλέπουν» αλλαγές όσον αφορά στην επένδυσή τους σε ενέργειες δημοσίων σχέσεων (+3) ή/ και σε έρευνα αγοράς (+2).

Στο μυαλό των διαφημιστών

Περνώντας στην πλευρά των agencies, από την έρευνα προκύπτει πως οι εκτιμήσεις των στελεχών της διαφημιστικής αγοράς παραμένουν σε θετικό έδαφος όσον αφορά την πορεία της επιχείρησής τους όχι όμως και σε σχέση με την πορεία του κλάδου γενικότερα (-4). Συνολικά, οι προσδοκίες των διαφημιστών οπισθοχωρούν στα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου το 2017, πιθανώς ως αποτέλεσμα της αβεβαιότητας που συνοδεύει την εκλογική χρονιά που ξεκίνησε.

Η αγορά της επικοινωνίας συνεχίζει να εκτιμά ότι η ζήτηση για τις υπηρεσίες της αυξάνεται (+32) ενώ οι εταιρείες επικοινωνίας που αυξάνουν το προσωπικό τους είναι σταθερά αρκετά περισσότερες από αυτές που το μειώνουν (+38). Από την άλλη, όμως, οι εκτιμήσεις για τις τιμές των υπηρεσιών επικοινωνίας παραμένουν σε αρνητικό έδαφος (-13).

Οι διαφημιστές εκτιμούν σε γενικές γραμμές την δυναμικότητα των επιμέρους ενεργειών marketing με παρόμοιο τρόπο με τους διαφημιζόμενους: Έμφαση σε on line media και πλατφόρμες, αποεπένδυση ή στασιμότητα σε direct marketing, προωθητικές ενέργειες, PR και έρευνα αγοράς.  Ιδιαίτερα απαισιόδοξοι εμφανίζονται οι διαφημιστές σε σχέση με τα off line media.

Δείτε επίσης

MediaNews

Ποια τεχνικά προβλήματα έχουν προκύψει;

Reality

Αυτή αποτελεί και την 5η κατά σειρά αποβολή στο ριάλιτι επιβίωσης

Τηλεόραση

Για τη μεσημεριανή ζώνη καθημερινά ή την πρωινή του Σαββατοκύριακου