Forecomm_s: Θετικά τα μηνύματα στην αγορά επικοινωνίας το πρώτο εξάμηνο

Kλίμα αισιοδοξίας εκφράζουν διαφημιστές, διαφημιζόμενοι και στελέχη στο πιο πρόσφατο 11ο (ΙΑ) κύμα της έρευνας Forecomm_s, (Ιουλίος του 2019).

Στην έρευνα, την οποία πραγματοποιεί σταθερά η Abacus Research για λογαριασμό της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ) για άλλη μια φορά διαφημιστές και διαφημιζόμενοι παρουσιάζονται να εκτιμούν με παρόμοιο τρόπο τόσο την παρούσα κατάσταση όσο και τις άμεσες εξελίξεις στην αγορά επικοινωνίας.

Τι πιστεύουν οι διαφημιζόμενοι

Η ολοκλήρωση των πολιτικών διαδικασιών και το σαφές αποτέλεσμα των εκλογών φαίνεται να έχει θετική επίδραση στο επιχειρηματικό κλίμα. Σε επίπεδο επιχείρησης οι θετικές προσδοκίες επανέρχονται στα υψηλά επίπεδα (+43) των τελευταίων μετρήσεων, ενώ σε επίπεδο κλάδου σημειώνουν θετικό ρεκόρ (+22)

Οι προσδοκίες και εκτιμήσεις σχετικά με την ζήτηση επανέρχονται στα υψηλά επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2018 ενώ σταθερά ανοδική συνεχίζει η αισιοδοξία όσον αφορά την αύξηση της απασχόλησης στους διαφημιζόμενους, η οποία, μάλιστα, καταγράφει το δεύτερο 3μηνο του 2019 τα υψηλότερα της επίπεδα.

Όσον αφορά τις τιμές, οι αρχικές εκτιμήσεις του 2019 κινούνται με μεγαλύτερη πεποίθηση προς την κατεύθυνση της αύξησης τιμών Γενικότερα, το πρώτο 6μηνο του 2019 κλείνει με επιφυλακτικά θετικές εκτιμήσεις (+8) των διαφημιζομένων για τους προϋπολογισμούς που αφορούν ενέργειες marketing

Το δεύτερο 3μηνο του 2019 οι online ενέργειες είτε ως άμεση επικοινωνία (on line paid media) είτε ως αξιοποίηση πλατφορμών και εφαρμογών συνεχίζουν να απορροφούν το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της πρόθεσης για επένδυση εκ μέρους των στελεχών της αγοράς (+36 και +30 αντίστοιχαΓια τις υπόλοιπες ενέργειες marketing τα ισοζύγια των εκτιμήσεων κινούνται κοντά στο μηδέν (από -4 έως +5), μη επιτρέποντας προσδοκίες για θεαματικές αλλαγές

Τα on line media και η επένδυση σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες συνεχίζουν για ενδέκατο συνεχόμενο 3μηνο να κινούνται αυξητικά (+36 και +30 αντίστοιχα) καθώςοι διαφημιζόμενοι συνεχίζουν να εστιάζουν στην περαιτέρω αξιοποίηση των διαδικτυακών τεχνολογιών και μέσων

Την ίδια βέβαια στιγμή τα offline media συνεχίζουν να μη συγκινούν τους διαφημιζόμενους που εκφράζουν μειωμένη πρόθεση επένδυσης (-3) για τέταρτο συνεχόμενο 3μηνο,Η διάθεση τους για επένδυση σε ενέργειες Direct Marketing παραμένει ελαφρά αρνητική (-4) για έκτο συνεχόμενο 3μηνο ενώ όπως προκύπτει από την έρευνα οι διαφημιζόμενοι επιστρέφουν σε ελαφρά αρνητικές διαθέσεις όσον αφορά στην επένδυσή τους σε ενέργειες δημοσίων σχέσεων (-4)

Οι προωθητικές ενέργειες είναι η μόνη από τις παραδοσιακές ενέργειες marketing που καταγράφει σταθερά θετική τάση περαιτέρω επένδυσης σύμφωνα με τους διαφημιζόμενους. Κατά το 2ο 3μηνο του 2019 η τάση αυτή κινείται σε οριακά επίπεδα (+5), χαμηλότερα από αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2018 (+14)

Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί πως η πρόθεση επένδυσης σε έρευνα αγοράς παραμένει περίπου σταθερή τα τελευταία δύο χρόνια με το ισοζύγιο των προϋπολογισμών να κινείται κοντά στο μηδέν (από -2 έως+5). Οφείλει να σημειωθεί όμως πως οι τελευταίες 3 μετρήσεις κινούνται (οριακά) σε θετικό έδαφος, δίνοντας ίσως ενδείξεις για μελλοντική ανάκαμψη

Σε θετικό έδαφος και οι εκτιμήσεις των agencies

Για 4ο συνεχόμενο 6μηνο, οι εκτιμήσεις των στελεχών της διαφημιστικής αγοράς παραμένουν σε θετικό έδαφος τόσο όσον αφορά στην πορεία της επιχείρησής τους (+32) όσο και σε σχέση με την πορεία του κλάδου γενικότερα (+17).

Οι εταιρείες επικοινωνίας που αυξάνουν το προσωπικό τους είναι σταθερά αρκετά περισσότερες από αυτές που το μειώνουν (+4) ενώ, επίσης, η αγορά της επικοινωνίας συνεχίζει να εκτιμά ότι η ζήτηση για τις υπηρεσίες της αυξάνεται (+41).
Βέβαια, από την άλλη, οι εκτιμήσεις για τις τιμές των υπηρεσιών επικοινωνίας παραμένουν σε αρνητικό έδαφος (-9)
Όσον αφορά τον καταμερισμό των budget, oι διαφημιστές εκτιμούν σε γενικές γραμμές τη δυναμικότητα των επιμέρους ενεργειών marketing με παρόμοιο τρόπο με τους διαφημιζόμενους: Έμφαση σε on line media και πλατφόρμες, αποεπένδυση ή στασιμότητα σε direct marketing, προωθητικές ενέργειες, PR και έρευνα αγοράς.

Eπίσης παρουσιάζονται ιδιαίτερα απαισιόδοξοι και αυτοί σε σχέση με τα off line media

πηγή: advertising.gr