Ο Μιχάλης Αεράκης, παραχώρησε συνέντευξη στην ραδιοφωνική εκπομπή «Φέρε Καφέ» στον ΑΝΤΕΝΝΑ Δυτικής Κρήτης και μίλησε για όλους και για όλα. Επίσης ο αγαπημένος ηθοποιός σχολίασε, με καυστικό τρόπο, όσα συνέβησαν το βράδυ της Δευτέρας 11/8, στην ανατολική τάφρο και τις αναφορές του συναδέλφου του Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που έγιναν viral. Ο Μιχάλης Αεράκης ξεκαθάρισε πως τα Χανιά χρειάζονται ένα νέο μεγαλύτερο θέατρο που θα αντικαταστήσει αυτό της ανατολικής τάφρου, που δημιουργήθηκε εξ ανάγκης, αλλά «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού», εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ο ηθοποιός τόνισε πως δεν τον ενδιαφέρει πού θα αποφασιστεί να γίνει το θέατρο, αρκεί να γίνει με σεβασμό στους θεατές, τους καλλιτέχνες που θα έρθουν στα Χανιά, αλλά και στο περιβάλλον.
Ο Μιχάλης Αεράκης μίλησε και για το ΔΗΠΕΘΕΚ και τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή Νικορέστη Χανιωτάκη, με πολύ θερμά λόγια, αναφέροντας πως έχει μία παθολογική αγάπη για την Κρήτη και πως πρόκειται για ένα νέο άνθρωπο με όρεξη και όραμα, που θα αφήσει έργο στο θέατρο της Κρήτης.
Για τη νέα σειρά του ALPHA «Porto Leone, στη γειτονιά με τα κόκκινα φανάρια», ο ηθοποιός μίλησε για την υπόθεση και για το τι πραγματεύεται, αλλά και το πως «έμπλεξαν» ένας ΑΕΚτζής (ο ίδιος), αλλά και ένας Παναθηναϊκός (Βασίλης Μπισμπίκης) με το… λιμάνι των λεόντων. Επίσης μίλησε για το πως επηρέασε την προσωπική του ζωή και καθημερινότητα ο ρόλος του παπα-Μιχάλη που είχε στον «Σασμό», αλλά και για τη νέα παραγωγή που θα λάβει μέρος, αυτή τη φορά στην ΕΡΤ, με τίτλο «Από ήλιο σε ήλιο». Η σειρά μεταφέρει τους τηλεθεατές στη Σέριφο των αρχών του 20ού αιώνα, φωτίζοντας τα γεγονότα της εμβληματικής απεργίας στα μεταλλεία του νησιού τον Αύγουστο του 1916. Σημειώνεται ότι τον Αύγουστο του 2026 θα συμπληρωθεί ένας αιώνας και μία δεκαετία από εκείνη την εξέγερση που βάφτηκε με αίμα.
Ο Μιχάλης Αεράκης μίλησε και για το θέατρο και την παράσταση που θα ανέβει στην Αθήνα, για τη ζωή και το έργο του «Αρχάγγελου της Κρήτης», Νίκου Ξυλούρη. Μάλιστα, τον ρόλο της συζύγου του Ουρανίας, θα ενσαρκώσει η Άλκηστις Πρωτοψάλτη. Το έργο θα συνδυάσει κινηματογράφο και θέατρο, καθώς στην αρχή, όπως αποκάλυψε ο ηθοποιός, θα προβάλλονται στιγμιότυπα από τη ζωή του μεγάλου Κρητικού καλλιτέχνη.
Τέλος, ο Μιχάλης Αεράκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις μεγάλες του αγάπες, την ΑΕΚ, το τάβλι και τον αιώνιο αντίπαλό του Μιχάλη Μαρακάκη, αλλά και την επί 45 έτη σύντροφό του Βάλια και την με ισχυρούς δεσμούς οικογένεια που έχουν δημιουργήσει.
Βλαδίμηρος Κυριακίδης: Αγανακτισμένος μετά το τέλος παράστασης στα Χανιά – “Ντροπή τους!”
Την αγανάκτηση του Βλαδίμηρου Κυριακίδη προκάλεσε ένα περιστατικό, το οποίο σημειώθηκε το βράδυ της Δευτέρας (11/8) στα Χανιά, κατά τη διάρκεια της παράστασης “Ο θάνατος του εμποράκου”.
Όπως έγινε γνωστό, κάποια άτομα ακριβώς έξω από το θέατρο Ανατολικής Τάφρου, φώναζαν δυνατά και ενοχλούσαν βγάζοντας κραυγές, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί ο θίασος, εκ μέρους του οποίου μίλησε ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης στο τέλος της παράστασης. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Πρέπει να πείσετε τον Δήμο σας να σταματήσει αυτό το πράγμα που γινόταν έξω. Την ώρα που πάμε να ερμηνεύσουμε, να μας κράζουν. Ντροπή τους! Λυπάμαι αλλά δεν γίνεται. Απηυδήσαμε όλοι μας, ένας ολόκληρος θίασος με αυτό που συνέβαινε απέξω. Αν θέλουν να μας κράξουνε, δεν χρειάζεται να ξανάρθουμε».
Σύμφωνα μάλιστα με καταγγελίες θεατών στο zarpanews.gr, οι φωνές ήταν τόσο δυνατές, που δεν ήταν μόνο αποπροσανατολιστικές για τον θίασο, αλλά και ενοχλητικές για το κοινό, που δεν μπορούσε να παρακολουθήσει και να ευχαριστηθεί την παράσταση.
Να σημειωθεί ότι παρόμοια περιστατικά έχουν συμβεί κι άλλες φορές, ενώ είναι συνήθεια πια ο θόρυβος που κάνουν οι εξατμίσεις από διερχόμενα μηχανάκια.
Η απάντηση του Δημάρχου Χανίων για το περιστατικό στην παράσταση του Βλαδίμηρου Κυριακίδη – “Υπάρχει ανάγκη δημιουργίας νέου χώρου εκδηλώσεων”
Απάντηση στην αγανακτισμένη αντίδραση του αγαπημένου ηθοποιού, Βλαδίμηρου Κυριακίδη, ο οποίος κατά τη διάρκεια της χθεσινής (11/08/2025) παράστασης «Ο θάνατος του εμποράκου» στα Χανιά, βρέθηκε αντιμέτωπος με ένα δυσάρεστο συμβάν, έδωσε ο Δήμαρχος της πόλης Παναγιώτης Σημανδηράκης.
Ο Δήμαρχος Χανίων με αφορμή το περιστατικό σε παράσταση Ανατολική Τάφρο, με πρωταγωνιστή τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, όταν κάποιοι έξω από το θέατρο φώναζαν δυνατά και ενοχλούσαν βγάζοντας κραυγές, αναφέρθηκε στην άμεση ανάγκη δημιουργίας ενός χώρου που να είναι κατάλληλος για μεγάλες εκδηλώσεις.
Παράλληλα, ο κ. Σημανδηράκης άφησε αιχμές κατά της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία έχει την αποκλειστική ευθύνη για την πρόληψη και αντιμετώπιση παραβατικών ή αντικοινωνικών συμπεριφορών.
Παραδέχθηκε ότι η Ανατολική Τάφρος «ουδέποτε υπήρξε κατάλληλος χώρος για τη λειτουργία θεάτρου», τονίζοντας ότι «οι συναυλίες και οι μεγάλες εκδηλώσεις προκαλούν έντονη ηχορύπανση που διαχέεται στις γύρω κατοικίες, ενώ ο συνεχής θόρυβος από τα διερχόμενα οχήματα υποβαθμίζει περαιτέρω την εμπειρία του κοινού».
Σύμφωνα με καταγγελίες θεατών στο zarpanews.gr, οι φωνές ήταν τόσο δυνατές που δεν ήταν μόνο αποπροσανατολιστικές για τον θίασο, αλλά και ενοχλητικές για το κοινό που δεν μπορούσε να παρακολουθήσει και να ευχαριστηθεί την παράσταση.
Η τοποθέτηση του Δημάρχου Χανίων, Παναγιώτη Σημανδηράκη για το χθεσινό συμβάν στην Ανατολική Τάφρο:
«Το πρόσφατο περιστατικό σε παράσταση στην Ανατολική Τάφρο έφερε ξανά στην επιφάνεια δύο ζητήματα που απαιτούν καθαρή ματιά και αποφασιστικότητα: ποιος έχει την αρμοδιότητα για την τήρηση της τάξης και ποιοι χώροι είναι πραγματικά κατάλληλοι για μεγάλες εκδηλώσεις στα Χανιά.
Η πρόληψη και η αντιμετώπιση παραβατικών ή αντικοινωνικών συμπεριφορών είναι αποκλειστική ευθύνη της Ελληνικής Αστυνομίας. Ο Δήμος Χανίων δεν διαθέτει Δημοτική Αστυνομία και δεν έχει την επιχειρησιακή αρμοδιότητα να παρεμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις. Εδώ και χρόνια αναμένουμε από το Υπουργείο να υλοποιήσει τη δέσμευσή του για τη δημιουργία Δημοτικής Αστυνομίας, μια δέσμευση που παραμένει στα χαρτιά, με την καθυστέρηση να στερεί από τον Δήμο μας ένα κρίσιμο εργαλείο λειτουργίας και ελέγχου.
Πρέπει επιτέλους να το παραδεχτούμε και να το πούμε καθαρά: η Ανατολική Τάφρος ουδέποτε υπήρξε κατάλληλος χώρος για τη λειτουργία θεάτρου. Οι συναυλίες και οι μεγάλες εκδηλώσεις προκαλούν έντονη ηχορύπανση που διαχέεται στις γύρω κατοικίες, ενώ ο συνεχής θόρυβος από τα διερχόμενα οχήματα υποβαθμίζει περαιτέρω την εμπειρία του κοινού. Επιπλέον, περιστατικά όπως το χθεσινό αποκαλύπτουν ότι υπάρχει πρόβλημα ακόμη και με μεμονωμένες συμπεριφορές πολιτών, ενώ κάθε εκδήλωση επιβαρύνει δραματικά το ήδη βεβαρυμένο κυκλοφοριακό της πόλης, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες.
Και δεν είναι η πρώτη φορά που παρατηρούνται φαινόμενα που εκθέτουν την πόλη και το κοινό της. Δυστυχώς, όσο συνεχίζουμε να χρησιμοποιούμε τον ίδιο χώρο για τέτοιου είδους εκδηλώσεις, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε ότι τέτοια περιστατικά θα επαναληφθούν. Αυτό αποδεικνύει ότι χρειαζόμαστε συνολική, οριστική λύση.
Τώρα είναι η στιγμή να αφήσουμε τα συνθήματα στην άκρη και να δώσουμε απάντηση σε μια εκκρεμότητα ετών, δημιουργώντας έναν σύγχρονο χώρο εκδηλώσεων στο Μητροπολιτικό Πάρκο των Αγίων Αποστόλων. Έναν χώρο με υψηλή αισθητική, άρτια ακουστική και υποδομές που θα καλύπτουν τις ανάγκες της πόλης και των διοργανωτών. Είναι η μόνη ρεαλιστική, εφαρμόσιμη και περιβαλλοντικά ισορροπημένη επιλογή. Όλα τα υπόλοιπα που ακούγονται χωρίς τεκμηρίωση είναι απλώς λόγια για τις εντυπώσεις.
Όσο για τα περί «δήθεν τσιμεντοποίησης», δεν είναι τίποτε άλλο παρά αναμασημένα συνθήματα από όσους πεισματικά αρνούνται να αναγνωρίσουν κάθε τι θετικό που συμβαίνει στον τόπο.
Με ειλικρινή σεβασμό προς τον κ. Κυριακίδη, κατανοώ απολύτως και δικαιολογώ την αγανάκτησή του. Είμαι σίγουρος ότι γνωρίζει πως η συμπεριφορά ελάχιστων δεν μπορεί να αμαυρώσει την εικόνα μιας πόλης που έχει αποδείξει έμπρακτα την αγάπη της στο θέατρο. Το ΔΗΠΕΘΕΚ, με τη μακρά και ποιοτική του διαδρομή, είναι η καλύτερη απόδειξη αυτής της σχέσης. Οι εικόνες αυτές δεν μας τιμούν, αλλά δεν αγγίζουν το φιλόθεατρο πρόσωπο των Χανιωτών, μιας κοινωνίας που σταθερά αγκαλιάζει και αναδεικνύει την τέχνη της σκηνής.
Η πόλη μας χρειάζεται πολιτισμό εφάμιλλο της ιστορίας της, και χώρους που σέβονται τους ανθρώπους επί και κάτω από την σκηνή. Αυτό απαιτεί σχέδιο, σοβαρότητα και έργα, όχι ευχολόγια. Στους Αγίους Αποστόλους μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν χώρο που θα φιλοξενεί με υπερηφάνεια τις μεγάλες στιγμές του Δήμου μας, χωρίς να επιβαρύνει την καθημερινότητα των Χανιωτών και των επισκεπτών».
